Ας πάμε λίγο πίσω. Στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του 1960. Τότε που δεν
υπήρχαν κινητά με χίλιες διαφορετικές λειτουργίες, ούτε casio με
ξυπνητήρια, χρονόμετρα και αντίστροφες μετρήσεις. Τότε που τα ωρολόγια
ήταν ωρολόγια και τα χρονόμετρα ήταν χρονόμετρα. Καλά δεν εννοώ ότι δεν
υπήρχαν χρονογράφοι, αλλά σε κάθε περίπτωση η Ω είχε την ωραία ιδέα να συνδυάσει ένα χρονόμετρο χειρός και ένα ρολόι και να παρουσιάσει το πανέμορφο Omega Chronostop.
Το Omega Chronostop κυκλοφόρησε, για πρώτη φορά το 1966, και θεωρήθηκε σαν ένα από τα κορυφαία “sports” ρολόγια της εποχής του. Φορούσε την εξαιρετική 865 caliber που λειτουργούσε με 21.600vph.
Η 865 είχε χειροκίνητο κούρδισμα, 17 jewels και σε σχέση με τις μηχανές που έμπαιναν στα Speedmaster, απλά έλειπαν οι ενδείξεις λεπτών και ωρών του χρονογράφου (για αυτό και κόστιζε τα μισά χρήματα). Είχε την ίδια υψηλή ακρίβεια, ήταν ανθεκτική στους κραδασμούς και πρόσφερε εσωτερική αντι-μαγνητική προστασία. Εξάλλου και οι δυο μηχανές - 865 του Chronostop και 861 των Speedmaster) ήταν βασισμένες στην Omega 860 (Lemania 1872).
Σε αυτό τα ρολόγια το χρονόμετρο μετρούσε μέχρι 60 δευτερόλεπτα και για κάτι περισσότερο έπρεπε -ο κάτοχος- να μετρήσει τα λεπτά μόνος του. Όσο και να μοιάζει περίεργο η ακριβής μέτρηση, ως τα 60 δευτερόλεπτα, ήταν χρήσιμη σε αθλητές, οδηγούς και νοσηλευτές. Το χρονόμετρο λειτουργούσε με ένα και μόνο κουμπί (single pusher). Πατώντας το κουμπί μία φορά για να ξεκινήσει, δεύτερη φορά για να σταματήσει και αφήνοντας το για να μηδενίσει.
Εκτός από τον "κομμένο" χρονογράφο, υπήρχε ακόμα μια έλλειψη. Το ρολόι δεν είχε δείκτη για τα δευτερόλεπτα
Το 1968 παρουσιάστηκε και έκδοση με την μηχανή 920 που πρόσφερε και ένδειξη ημερομηνίας. Συνολικά κατασκευάστηκαν 185,000 Chronostops (124,000 με την 865 και 61,000 με την 920) .
Ανάμεσα στα Chronostop ξεχωρίζουν τα ρολόγια που χαρακτηρίζονται σαν underside.
Θεωρητικά φοριούνται από τη μέσα πλευρά του καρπού, το "12" βρίσκεται
εκεί που κανονικά είναι το "3" και είναι ιδιαίτερα βολικά όταν οδηγούμε.
Ίσως τα πετύχετε και σαν Chronostop Driver’s watch.
Το Omega Chronostop κυκλοφόρησε, για πρώτη φορά το 1966, και θεωρήθηκε σαν ένα από τα κορυφαία “sports” ρολόγια της εποχής του. Φορούσε την εξαιρετική 865 caliber που λειτουργούσε με 21.600vph.
Η 865 είχε χειροκίνητο κούρδισμα, 17 jewels και σε σχέση με τις μηχανές που έμπαιναν στα Speedmaster, απλά έλειπαν οι ενδείξεις λεπτών και ωρών του χρονογράφου (για αυτό και κόστιζε τα μισά χρήματα). Είχε την ίδια υψηλή ακρίβεια, ήταν ανθεκτική στους κραδασμούς και πρόσφερε εσωτερική αντι-μαγνητική προστασία. Εξάλλου και οι δυο μηχανές - 865 του Chronostop και 861 των Speedmaster) ήταν βασισμένες στην Omega 860 (Lemania 1872).
Σε αυτό τα ρολόγια το χρονόμετρο μετρούσε μέχρι 60 δευτερόλεπτα και για κάτι περισσότερο έπρεπε -ο κάτοχος- να μετρήσει τα λεπτά μόνος του. Όσο και να μοιάζει περίεργο η ακριβής μέτρηση, ως τα 60 δευτερόλεπτα, ήταν χρήσιμη σε αθλητές, οδηγούς και νοσηλευτές. Το χρονόμετρο λειτουργούσε με ένα και μόνο κουμπί (single pusher). Πατώντας το κουμπί μία φορά για να ξεκινήσει, δεύτερη φορά για να σταματήσει και αφήνοντας το για να μηδενίσει.
Εκτός από τον "κομμένο" χρονογράφο, υπήρχε ακόμα μια έλλειψη. Το ρολόι δεν είχε δείκτη για τα δευτερόλεπτα
Το 1968 παρουσιάστηκε και έκδοση με την μηχανή 920 που πρόσφερε και ένδειξη ημερομηνίας. Συνολικά κατασκευάστηκαν 185,000 Chronostops (124,000 με την 865 και 61,000 με την 920) .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου